exotické ovoce

21.01.2011 20:35

Hezký den všem odběratelům Průvodce wellness,

  po definitivním konci totalitní éry se roztrhl pytel s novými možnostmi, mezi kterými jsme přivítali i dovoz libovolného množství exotického ovoce.
     Většina populace se na konzumaci těchto plodů vrhla jako hladoví vlci a 
  citrusy a jim příbuzní se velmi rychle staly běžnou součástí našeho stravovacího
 režimu.
      Jako pamětník minulého režimu si dodnes živě vzpomínám na dlouhé fronty, které jsem jako dítě stál v tehdejší Jednotě, když přivezli zásobu banánů.
           Na každou rodinu byl příděl 2 kg - v zoufalé snaze o získání sousta navíc
  jsem se pokoušel ošidit prodavačku a požadoval kilogramy tři. Moje modlitby
   bohužel nikdy vyslyšeny nebyly a já smutně odcházel domů s přesvědčením, že
 s tak malým množstvím naše rodina prostě nebude tak zdravá jako sousedi, kteří
 bydleli už bez dětí, ale se stejným přídělem banánů.
  Každý z nás tak měl možnost si vychutnat 2 banány a po zbytek měsíce už to
  bylo "pouze" spektrum barev v podobě jablek, hrušek, broskví a meruněk z
        babiččiny zahrádky
    Je zvláštní, jakým způsobem se podobný způsob uvažování prosadil i do
 dnešních dnů. Při pohledu na nákupní košíky v supermarketech plné exotického
    ovoce nám vlastně spotřebitelská populace nahlas říká, že jsme se za
  posledních 20 let nijak dramaticky nezměnili.
 Někdo někdy v minulosti prohlásil, že exotické ovoce je bohatým zdrojem vitamínu C a dalších jiných zázraků, které prostě nutně potřebujeme, nejlépe v
  zimním období, kdy se těchto mikroživin ve stravě v našich končinách
nedostává. Nějak ale zapomněl dodat, že se jižní druhy pyšní tzv. ochlazujícím
efektem
neboli po jejich požití z hlediska termického efektu dochází ke stavům,
                 které jsou v zimních obdobích naprosto nežádoucí. 
      Je mi smutno z vědomí, že jako průměrný člověk této země jsem údajně deficitní v příimu vitamínů, minerálů a antioxidantů, jejichž zdrojem by měla být zelenina a ovoce.
      Je mi smutno z vědomí, že po vypuknutí chřipkové epidemie jako průměrný člověk této země ve stresu z nákazy běžím do lékárny pro zázračný Coldrex a po
  cestě domů nakoupím pomeranče a citrony, kde obsah klíčových živin je
 naprosto zanedbatelný z důvodu sklizně ovoce v totálně nezralém stavu.
      Je mi smutno z vědomí, že jako průměrný člověk této země se uprostřed zimy
 nacpu jídlem, které mě ještě více ochladí a urychlí cestu "do pekel".
      Je mi smutno z vědomí, že jako průměrný člověk této země z toho všeho mám dobrý pocit, jak skvěle se o své zdraví starám.

 Možná je načase vyjít z koloběhu "tabulkové" průměrnosti a rozbít mnohá
  paradigmata, kterými jsme celá populace po dlouhá desetiletí zbytečně 
 zatěžováni.
        Při nákupu potravin v oddělení ovoce a zeleniny superhypergigamarketu si
   nostalgicky vzpomenu na paletu barev a chuť všeho, co jsme jako děti zobali na
  zahrádce u babičky a přitom toužili po něčem cizokrajném.
V Bibli se píše: "Tlučte, a bude Vám otevřeno. Proste, a dostanete"...možná by stálo za úvahu mít pod kontrolou naše vlastní přání, často se bohužel obrací proti nám samotným.
 

Přeji pohodový den

 
Mgr. Martin Jelínek
www.kurzyatac.cz
www.facebook.com/mgrmartinjelinek
 

© 2010-2012 WebMaster a-dvorak@seznam.cz

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode