Hezký den všem odběratelům Průvodce wellness,
již více než dvě dekády se po celém světě šírí pojem wellness, ze kterého se
stala doslova revoluce - ekonomická i zdravotní. Výrobci potravin či
poskytovatelé různých služeb
nás neustále bombardují nabídkami, které slibují různé (vesměs pozitivní :o)
zásahy do našeho zdraví, není tedy divu,
že pokušení "vyspravit si" trochu svoje svoje tělo odolává stále méně z nás.
Chceme-li se skutečně o své zdraví pečlivě starat, je potřeba do každodenního režimu PRAVIDELNĚ zařazovat ty faktory, které mají vůbec schopnost do něj
zasáhnout.
Svým způsobem je to logické - jestliže chci něčeho dosáhnout, je nezbytné pro získání takové mety vyvíjet určitou činnost pravidelně, nejlépe každý den.
Toto samozřejmě není možné realizovat ve všech oblastech - ne každý den si dopřáváme masáže, perličkové koupele, bahenní zábaly,
spíme "povinných" 8 hodin, jíme pestře+barevně+vyváženě...
Pro wellnesschtivého zájemce se nabízí nepřeberné množství možností, jak po náročném pracovním týdnu zregenerovat opotřebený organismus a nechat
odpočinout pocuchané nervy.
Není tomu tak dávno, co jsme s rodinou absolvovali dvoudenní relax v jednom
nejmenovaném vyhlášeném wellness hotelu.
Nabídka, kterou se pyšní na svých webových stránkách,
byla skutečně bohatá, právem jsme očekávali
nevšední zážitek - krásné pokoje, zdravě se tvářící kuchyně,
časově neomezený vstup do wellness, široký výběr masáží,
kosmetický salón...
Představa, že zainvestujeme dva dny života a určitou hromádku peněz nás směřovala k radostnému očekávání skutečného odpočinku a regenerace.
Ze zkušeností mohu potvrdit, že většina wellness zařízení, které se chlubí
kvalitní výbavou, skutečně i kvalitní služby provozuje.
Po příjezdu a ubytování jsme vzali útokem vířivé koupele a saunu.
První varovné příznaky, že nás nečeká víkend snů, nastaly v okamžiku,
kdy obsluha u wellness baru v podobě
tří dam vedla vášnivou diskuzi na téma počasí a nechtěla si všimnout
žíznivých zákazníků, kteří stáli u pultu -
po sérii krátkých pobytů v sauně nic, co by stálo za pochvalu.
Po velmi vydařeném obědě v podobě grilovaného lososa se zeleninovým salátem přišla další studená sprcha, tentokrát od masérů.
Ti nám sdělili, že došlo k chybě v objednávkovém
systému (masáže jsem objednával telefonicky a potvrzoval mailem...) a musí nás
přeobjednat - na druhý den v poledne, kdy jsme už v hotelu vůbec neměli být.
Ok, dopoledne jsme s dcerou (které jsem objednal exotiku pod názvem Lomi Lomi - těšila se na ni jako malé dítě...:o) "naklusali" do masérny, kde nám
bylo oznámeno (stejnými třemi dámami, které
pokračovali v diskuzi o počasí z předcházejícího dne), že se Lomi Lomi nekoná, protože masér, který ji provádí, má dovolenou.
Dcera slzy nakrajíčku, já tlak v oblacích.
Vše ale nakonec dobře dopadlo - u mě zvítězila masáž lávovými kameny, dcera vychutnala kombinaci klasiky a reflexní masáže.
Vymodlený wellness víkend svůj účel nakonec splnil - všechny očekávané receptury byly absolvovány, navíc v novém a čistém prostředí, tělo zregenerováno,
ale přetrvával jistý pocit rozčarování z obsluhy a celého systému, se kterým pracují.
Možná poučení pro příště, abychom vyzkoušeli nabídku jiného prostředí.
Při odjezdu z hotelu se mi vybavila vzpomínka na reklamu nejmenovaného pivovaru - "pivo dobrý, jenom ten číšník je nějakej divnej..."
Přeji pohodový den
Mgr. Martin Jelínek
www.kurzyatac.cz